A város hídja és belső úthálózata sokkal inkább emberközelibb, mint Budapesten, így nincsen az a nyomasztó érzése sem az embernek, mint amikor a Rákóczi út/Kossuth Lajos utca/Erzsébet híd tengelyen teker, hogy a nyakán van az összes autó és busz.
Mint, ahogy már korábban is írtam a TfL (Transport for London, azaz London közlekedésszervező cége, ami a BKK mintájául szolgált és magyar testvérével szemben nem bombázták szét.) CS-eket, azaz Cycle Superhighway-eket létesített, melyek sugár irányban kötik össze biztonságos módon a belvárost a külvárosi kerületekkel.
Ezek a London Cycle Network részei. Emellett találkozhatunk a UK Cyle Network-kel is, ami meglátásom szerint inkább rekreációs célokat szolgál, mint a tényleges közlekedést.
Különös figyelmet fordítanak a kerékpárosok tájékoztatására, hogy a balesetek számát csökkentsék, ezért a buszok, a teherautók és a kamionok bal hátsó sarkára figyelmeztető jelzéseket ragasztanak, többnyire olyan szövegekkel, hogy vedd figyelembe a jármű vak foltját - azaz, hogy hol nem láthat téged a vezető -, továbbá, hogy az előtted haladó jármű kanyarodásakor tarts megfelelő oldal- és követési távolságolságot, az üzközések elkerülése végett. Ami sajnos Londonban viszonylag gyakori, főkét a külvárosi részeken, melyek nem egyszer végződnek halálos kimenetellel.
Emellett a TfL együttműködik a nagy kamiongyártókkal és programot is futtat, hogy a városi használatba olyan típusú járművek kerüljenek, melyek vezetőfülkéje közelebb van az úttesthez, illetve nagyobb szélvédővel és oldalsó ablakokkal rendelkeznek a biztonságosabb látási viszonyok megteremtése érdekében.